Etika daruvania  

Predtým, ako dáte obchodné dary alebo akýkoľvek darček, musíte vedieť, či prijímajúca alebo darujúca spoločnosť má zásady darovania.  Existujú spoločnosti, najmä tie v oblasti maloobchodu, zdravotníctva, financií a poisťovníctva, ktoré nedovoľujú všetky druhy darčekov. Najbežnejšie z nich sú obmedzenia týkajúce sa hodnoty daru alebo situácie, v ktorej je možné dary distribuovať. 

Obchodných darov

Ako potenciálni príjemcovia, skontrolujte si,či ich spoločnosť uverejnila etickú príručku alebo implementuje zásady prijímania darov.  Ak áno, uistite sa, že ich všetky dodržiavate.  Nezabudnite na ďalšie dôležité tipy:

  • Je veľmi nevkusne, ak dávate dary, keď prebieha proces predkladania ponúk, aj keď padá počas sviatkou.   
  • Rozmarné dary, ako sú luxusné dovolenky a autá, sa musia používať iba po náležitom zvážení.  
  • Aj keď nie sú stanovené žiadne obmedzenia, musíte byť opatrní, aby ste zaistili, že váš darček nebude pôsobiť zle. Čokoľvek, čo môže príjemcovi spôsobiť rozpaky alebo spôsobiť pokarhanie, môže skončiť sabotáciou cenného vzťahu.

Etiketa darcovstva 

Aj keď sa nedopúšťate závažných chýb, ktoré by vás mohli prepustiť, ubezpečte sa, že stále používate jemnosť, ak chcete svoj darčekový program využiť vo svoj prospech. Efektívne poskytovanie obchodných darov je umenie, preto musíte pred nákupom darčekov zvážiť nižšie uvedené hlavné problémy:

Obchodných darov

Osobnosť  

Je vždy skvelé, ak váš darček nesie osobnosť, ale skutočným záujmom je, či tento dar odráža aj záujmy a osobnosť príjemcu.Miluje prijímač surfovanie? Aké farby milujú? Sú šialený na parfumy?

Keď sa snažíte zistiť tieto podrobnosti od momentu, keď budete činní, buďte diskrétni, bude to znamenať, že osoba bude cítiť, že sa o ne skutočne zaujímate, pretože ste si našli čas na pochopenie ich vkusu a štýlu.

Vhodnosť

Musíte tiež dbať na to, aby váš zvolený darček (https://www.promotionalgifts.eu/) vyhovoval obchodnému vzťahu.  Nemá to veľa spoločného s peňažnou hodnotou obchodnej transakcie alebo s časom, s ktorým ste s nimi obchodovali. Namiesto toho ide skôr o blízkosť tohto vzťahu.

Ak sa vam zdá, že klient je príliš obchodný alebo rezervovaný, nikdy sa ich nesnažte uvoľniť pomocou ozdoby, pretože by sa to mohlo zle odraziť.  Ak máte ešte stále nový vzťah, nikdy sa nestarajte o svoje dary príliš osobne alebo príliš štedro.

Príspevky z rovnakej kategórie: