
Nový grafikon vyvolal roztržku medzi prešovským županom Majerským a ministrom dopravy Doležalom, i obviňovanie, že vláda vraj okradla východné Slovensko o moderné vlaky. Realita je menej dramatická.
[Darujte na Vianoce predplatné Denníka N, už od 19,90 €. Zobraziť ponuku.]
Na pozadí pandémie a vyšetrovania korupčných káuz sa rozhorel aj jeden spor, v ktorom ide o pocit, že východné Slovensko vláda ochudobnila v prospech iných krajov.
Prešovský župan a predseda KDH Milan Majerský kritizoval ministra dopravy Andreja Doležala (Sme rodina) za to, že z dvoch liniek v jeho regióne zobral moderné súpravy.
V piatok k tejto téme zvolal tlačovú konferenciu, kde podľa denníka Korzár padali slová ako „likvidácia východu“ alebo obvinenie, že ministerstvo sa „vykašľalo na ľudí z Prešovského kraja len preto, že sú ďaleko od Bratislavy,“
„Namiesto toho, aby sa pomohlo potenciálu kraja, tak nám zoberú aj to, čo máme,“ hovoril župan.
Košický denník Korzár tiež napísal, že „železnice stiahli z východného Slovenska všetky nové súpravy“, čo Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) označila za klamstvo – s argumentom, že v Prešovskom a Košickom kraji naďalej jazdí celý rad moderných rýchlikových súprav i osobákov.
Hlavné železničné smetisko
Denník N sa na spor pozrel podrobne. Hovorili sme so železničiarmi, s kritikmi ZSSK aj s jej zástancami.
Aké je zistenie?
Jeden z presunov, ktorý vyvolal v Prešovskom kraji emócie, má racionálne, prevádzkové dôvody. Ten druhý už viac súvisí s politikou a reputáciou ministra dopravy Andreja Doležala (Sme rodina). ZSSK potrebovala zachrániť linku Komárno – Bratislava, aby tam po odchode RegioJetu nedošlo k veľkému „civilizačnému skoku“.
Zároveň platí, že podobné rošády sa diali aj v minulosti a na úkor iných regiónov. Východné Slovensko na tom ani po
Pokračovať v čítaní – zdroj článku
Príspevky z rovnakej kategórie:
- Nenašli sa žiadne