Podľa dopravných prieskumov parkuje na ulici asi 60 percent všetkých áut, len menšia časť parkuje v garáži. Najmä zimné parkovanie vonku však môže byť spojené s rizikom. Aké problémy parkovanie áut na ulici v zimnom období prináša? Do akej výšky sa môžu vyšplhať škody s ním spojené? Odpovede ponúka nasledujúci článok.
Autá sa kradnú a vykrádajú celý rok. Zima však zlodejom prihráva viac príležitostí – na rozdiel od teplejších mesiacov sa totiž oveľa skôr stmieva. Potenciálny páchateľ má oveľa viac času, aby sa do auta nenápadne dostal a spôsobil nemalé škody. Najviac príležitostí pre zlodejov je vo väčších mestách, kde je život anonymnejší. Na zimu sa do nich sťahujú aj ľudia, ktorí časť roka trávia na chatách či chalupách. Podľa prieskumov tak býva v zime vo väčších aglomeráciách až o 10 percent áut viac ako v teplejších mesiacoch.
Posypová soľ ničí lak a spôsobuje koróziu
V zime bývajú cesty často zasnežené alebo hrozí poľadovica. Tento rok dala zima o sebe vedieť už v prvom decembrovom týždni a je len otázkou času, kedy cesty pokryje vrstva snehu či ľadu znova. Cestári sa snažia tieto problémy eliminovať používaním soli či zdrsňujúcich zmesí. Ak však autá parkujú na kraji cesty, môže sa stať, že pri takýchto úpravách vozovky posypová zmes na vozidlo priľne a poškodí ho. Najagresívnejšia býva soľ, tá môže zničiť lak auta.
Stačí, aby ho poškodila, zvyšok dokoná čas – karoséria začne korodovať. V krajnom prípade sa na nej môžu vytvárať aj diery. Človek sa ani nenazdá a blatníky, prahy či výfukový systém budú ako rešeto. Vyššia vlhkosť a kamienky z posypových zmesí, s
Pokračovať v čítaní – zdroj článku
Príspevky z rovnakej kategórie:
- CarVertical odhaľuje autá, pri ktorých najčastejšie dochádza k stáčaniu kilometrov.
- Morgan CX-T Four Plus je retro auto určené na extrémne cesty.
- Elektromobil Audi E-Tron má vraj vyššie náklady na nabíjanie ako na tankovanie nafty do Q7 50 TDI.
- Fiat Tipo Sport Combi 1,6 MultiJet s označením Sport športovec nieje.
- Porsche vyvinulo špeciálne sedadlá vytlačené na 3D tlačiarni.