Vo finančnej sfére máme vytvorenú vlastnú terminológiu, hovorí zakladateľ spoločnosti PARTNERS GROUP SK Ján Müller. Preto sa musia finančníci naučiť hovoriť jazykom, ktorému bude rozumieť každý. Tento rok to bude 13 rokov od vzniku PARTNERS GROUP SK. O čom je tento biznis príbeh? Je to príbeh charizmatického lídra, historickej príležitosti na trhu, alebo príbeh niečoho iného? […] …

Vo finančnej sfére máme vytvorenú vlastnú terminológiu, hovorí zakladateľ spoločnosti PARTNERS GROUP SK Ján Müller. Preto sa musia finančníci naučiť hovoriť jazykom, ktorému bude rozumieť každý.

Tento rok to bude 13 rokov od vzniku PARTNERS GROUP SK. O čom je tento biznis príbeh? Je to príbeh charizmatického lídra, historickej príležitosti na trhu, alebo príbeh niečoho iného?

Nemyslím si, že keď sme začínali, bola na trhu unikátna historická príležitosť, ktorú by sme využili. Ak by ste však trvali na tom, že tento príbeh má mať nejaký prívlastok, povedal by som, že to bol príbeh odvahy. Tú potreboval každý, kto stál pri zrode spoločnosti a kto si trúfol ísť do rizika s víziou zmeniť trh finančného sprostredkovania na Slovensku.

Spomeniete si, kedy ste sa s finančným sprostredkovaním stretli po prvýkrát?

Pamätám si, že keď som dovŕšil 18 rokov, končila sa platnosť mojej poistky a u nás doma sedel zástupca vtedajšej Slovenskej poisťovne. Čo ma však pri tomto stretnutí frustrovalo, bolo to, že som ani len netušil, o čom hovorí. To je moja prvá asociácia spätá s finančným biznisom.

Boli peniaze tou hlavnou motiváciou, prečo ste išli do finančného sveta?

Peniaze boli určite silnou motiváciou, ale rovnako ňou bola aj túžba po znalostiach. Pri sledovaní môjho obľúbeného filmu – Wall Street ma hnevalo to, že som nerozumel kľúčovým dialógom. Do finančnej problematiky ma začal zasväcovať môj bývalý spolužiak z gymnázia, ktorý dnes pôsobí v našej spoločnosti. Nové vedomosti som chcel absorbovať čo najrýchlejšie.

Vo vašom biznise vidíte do peňaženiek Slovákov. Ako sa správajú k svojim peniazom?

Klienti majú nastavené pravidlá hospodárenia tak, aby ich majetok rástol. Našou snahou je pomáhať im zvyšovať príjem a hodnotu ich majetku. Ak aj dôjde k zadlženiu, musí byť za tým aktívum. Dôsledkom takéhoto vedenia klientov je, že sa stále zväčšuje rozdiel v majetku medzi nimi a prevažnou väčšinou ostatných ľudí, ktorí sa zadlžujú. Preto je ťažké hovoriť „o Slovákoch“ a ich správaní k peniazom, akoby to bola jedna samostatná kategória.

Ako

Pokračovať v čítaní – zdroj článku

Príspevky z rovnakej kategórie:

    Nenašli sa žiadne