Zástupca ZMOS-u a starosta bratislavského Lamača Lukáš Baňacký
spresnil, že hľadajú spolu s rezortom školstva riešenie, aby aspoň na
relevantnej vzorke škôl otestovali a pilotným projektom otvorili druhé
stupne základných škôl či stredných odborných škôl. Pracovný dátum je
podľa Baňackého od 8. decembra, ak sa podarí splniť všetky
požiadavky.
Minister deklaruje, že rokujú s jednotlivými subjektmi a hľadajú
riešenia. „Musíme sa vyrovnať s množstvom otázok od dobrovoľnosti,
zdravotníkov po technické vybavenie,“ spresnil. Odpoveď stále hľadajú aj
v prípade, ako postupovať pri žiakoch, ktorých rodičia sa nebudú chcieť
dať otestovať. Gröhling verí, že sa všetko podarí vyjasniť do pondelka,
keď chce na ústrednom krízovom štábe (ÚKŠ) predstaviť plán
s riešením, ako opäť otvoriť školy.
Následne ÚKŠ rozhodne, či do toho pôjdeme alebo nie. Poprípade, ja
budem navrhovať aj náš semafor, na základe ktorého sme fungovali
v predchádzajúcom období,” uviedol Gröhling. Minister v piatok podotkol,
že naďalej rokujú so zriaďovateľmi škôl a zisťujú i záujem zo strany
škôl a rodičov.
Baňacký uviedol, že hľadajú možnosti so zriaďovateľmi, ktorí nájdu
dostatok technických i personálnych kapacít na to, aby vedeli školy
otvoriť. „Bude spracovaný istý postup pre tých, ktorí cítia, žeby
chceli do toho ísť a nájdu dostatok možností i pochopenia v radoch
vlastných zamestnancov i rodičov žiakov,“ spresnil.
Minister školstva dostal od ÚKŠ úlohu prísť do pondelka s riešením,
ako školy otvoriť. Má to byť podľa premiéra Igora Matoviča (OĽANO)
spojené s pravidelným pretestovávaním žiakov a rodičov.
Žiaci druhého stupňa základných škôl sa dištančne vzdelávajú od
26. októbra. Rovnako sa z domu vzdelávajú aj žiaci stredných škôl.
Vysokoškoláci sa majú vyučovať dištančne do konca zimného semestra.
Výnimku majú len žiaci materských škôl a prvého stupňa základných
škôl, tí sa môžu vzdelávať v školách prezenčne. Rovnako sa
v školách môžu vzdelávať aj žiaci zo sociálne znevýhodneného
prostredia v malých skupinách, ktoré sa skladajú z maximálne piatich
žiakov a pedagóga.
Pokračovať v čítaní – zdroj článku
Príspevky z rovnakej kategórie:
- Nenašli sa žiadne