Elektromobily majú jeden menší problém a tým je dojazd na jedno nabitie. Nabíjanie trvá o niečo dlhšie ako tankovanie paliva…
The post Porsche Taycan má podľa metodiky merania EPA nižší dojazd. appeared first on spiatocka.sk. …

Elektromobily majú jeden menší problém a tým je dojazd na jedno nabitie. Nabíjanie trvá o niečo dlhšie ako tankovanie paliva a aj dojazd elektromobilov nie je najvyšší, aj keď dnes už elektromobily ponúknu celkom vysoký dojazd. Napríklad také Porsche Taycan podľa WLTP 450 kilometrov, ale podľa amerického merania EPA má dojazd nižší.

Porsche Taycan EPA

Metodika merania spotreby paliva a energie EPA sa považuje za jednu z najvyspelejších. Toto meranie zahŕňa simulačné režimy jazdy po meste, mimo mesta a po diaľnici. Taktiež sa berie do úvahy zapnutá klimatizácia pri 35°C, ale aj jazda pri teplote -6,6°C. Práve nízka teplota znižuje kapacitu batérií. Európske meranie WLTP je podobné ako americké meranie EPA, ale to európske neberie do úvahy rozptyl teplôt. Pravdepodobne kvôli tomu má Porsche Taycan nižší dojazd.

Porsche Taycan Turbo s výkonom 680 koní má dojazd podľa WLTP až 450 kilometrov, čo udáva aj výrobca. Lenže podľa EPA je dojazd 323 kilometrov. To je dosť veľký rozdiel.

Porsche si už dávnejšie dalo spraviť meranie v americkej organizácii AMCI Testing . Táto organizácia spravila meranie vlastnou metódou a výsledok bol 442 kilometrov, čo je podobný údaj ako udáva WLTP.

Zobraziť prezentáciu.

Ťažko povedať, ktorý údaj je pravdivý. Až reálne testy vozidiel ukážu skutočné hodnoty. My by sme mali približne o mesiac testovať Porsche Taycan, takže ho zoberieme na trasu dlhú 2 000 kilometrov a v praxi sa uvidí koľko má Taycan reálne dojazd.

The post Porsche Taycan má podľa metodiky merania EPA nižší dojazd. appeared first on spiatocka.sk.

Pokračovať v čítaní – zdroj článku

Príspevky z rovnakej kategórie: