V súvislosti s možnosťou slovného hodnotenia v závere školského roka minister školstva povedal, že ide o najlepšie riešenie vzhľadom na situáciu. …

V súvislosti s možnosťou slovného hodnotenia v závere školského
roka Gröhling povedal, že ide o najlepšie riešenie vzhľadom na
situáciu.

„Musíme povedať, že by to nebolo hodnotenie (známkami, poznámka SITA)
ich vedomostí, ale sociálnej situácie, v ktorej žijú,“ vysvetlil
Gröhling. Petrák poznamenal, že toto riešenie môže byť pohodlné pre
ministerstvo a učiteľov, ale nie pre žiakov. Štát by mal podľa neho
predpísať minimálny rozsah vedomostí, ktoré sú pre daný stupeň povinné
a študenti by mali dostať popis toho, čo zvládli a čo nie.

Petrák vidí ako riziko, že si školy nemôžu zistiť zručnosti a
schopností detí, ktoré by mali nastúpiť v novom školskom roku do prvého
ročníka základných škôl. Myslí si, že sa do škôl dostanú deti, ktoré
na ňu nie sú pripravené. No z objektívnych príčin chápe, prečo nebola
iná možnosť. „Uvedomujeme si, že môžu nastať nejaké problémy, ale
máme mechanizmus adaptačného vzdelávania v prvých mesiacoch, takže tam sa
ešte môžeme rozhodnúť, či deti budú pokračovať, alebo nebudú,“
povedal Gröhling. Dodal, že s hlavným hygienikom riešia aj to, akým
spôsobom by vedeli otvoriť poradenské centrá, aby deti pred nástupom do
prvej triedy mohli byť diagnostikované.

Minister školstva by chcel do budúcnosti zaviesť zmeny vo forme a obsahu
vzdelávania. Hovorí však o pilotnom zavádzaní, to celoplošné odmieta.
Školy by podľa neho mali byť variabilné a rodič by si mal byť schopný
vybrať. Dodal, že sa budú snažiť, aby mladí ľudia vedeli lepšie
prepájať vedomosti naprieč oblasťami. Podotkol, že by sa vzdelávanie
nemalo zamerať na výsledky testovaní ako jediného kritéria. Petrák
prístup pilotného zavádzania ocenil, no upozornil na to, aby sa následne
výsledky nepaušalizovali a nezovšeobecňovali. Poukázal, že na Slovensku
učitelia, ktorí učia klasickou metódou, dosahujú dobré výsledky. „Ak
nebude slovenské školstvo úspešné v testovaniach, budete za to
kritizovaní,“ uviedol.

S otvorením trhu s učebnicami Petrák súhlasí, no varuje, že ak by sa
otvoril pre všetky ročníky, zvýšila by sa finančná záťaž. Dodal, že
v programovom vyhlásení vlády chýba, koľko financií sa vyčlení do
školstva. Poukázal, že v zdravotníckej pasáži tieto údaje nechýbajú.
Školstvo podľa neho potrebuje mať predvídateľné financie. Gröhling
uviedol, že školstvo by nemalo byť vnímané cez peniaze,

Pokračovať v čítaní – zdroj článku

Príspevky z rovnakej kategórie:

    Nenašli sa žiadne