Ide o dokument, ktorý počas výstavby železničnej infraštruktúry umožní meniť kategóriu pozemkov z lesných na pozemky s iným využitím. …

Ide o dokument, ktorý počas výstavby železničnej infraštruktúry
umožní meniť kategóriu pozemkov z lesných na pozemky s iným
využitím.

Proti tomuto zákonu nedávno protestovali ochrancovia životného
prostredia, ktorí vyjadrili obavy, že za takýchto okolností nebude možné
kontrolovať výstavbu infraštruktúry v chránených prírodných
oblastiach.

Upozornil na to v rozhovore pre rozhlasovú stanicu Echo Moskvy aj Michail
Krejndlin, predstaviteľ ruskej pobočky ochranárskej organizácie Greenpeace.
Podľa Krejndlina by Organizácia Spojených národov pre vzdelávanie, vedu a
kultúru (UNESCO) mohla teraz zaradiť jazero Bajkal do kategórie ohrozeného
svetového dedičstva, „čo bude pre ruský štát hanba“.

S požiadavkou, aby zákon pri hlasovaní odmietli členovia Rady
federácie, hornej komory ruského parlamentu, prišli v polovici júla nielen
aktivisti Greenpeace, ale aj ruská pobočka Svetového fondu na ochranu
prírody (WWF). Zákon bol však schválený.

Hovorca Kremľa Dmitrij Peskov minulý týždeň vyhlásil, že ochrana
Bajkalského jazera by nemala brániť rozvoju ekonomiky.

Ekológovia sa obávajú, že jednotlivé ustanovenia zákona v praxi
spôsobia nenapraviteľné škody v chránených oblastiach Ruska, ohrozujú
integritu a bezpečnosť týchto území, povedú k ich fragmentácii a
negatívne ovplyvnia populácie vzácnych zvierat.

Organizácia Greenpeace uviedla, že zákon bude mať v konečnom dôsledku
vplyv na najmenej 63 národných parkov. Napríklad na Losom ostrove
nachádzajúcom sa neďaleko Moskvy sa môže obnoviť výstavba nákupného
centra a cez tento národný park povedie diaľnica.

Spravodajský portál BFM.ru pred nedávnom pripomenul, že železničná
sieť BAM nikdy nebola čisto komerčným projektom. „Svoju rolu tam hrá aj
geopolitika,“ napísal portál s tým, že objem prepraveného tovaru bol
nízky a nikdy nešlo o ziskovú záležitosť.

Pred desiatimi rokmi však vtedajší šéf ruských železníc Vladimir
Jakunin predpovedal, že v dôsledku čínskeho projektu Nová hodvábna cesta
by sa objemy prepravovaných tovarov mohli zvýšiť na 30 – 50 miliónov
ton ročne. V Rusku bol preto bol prijatý program modernizácie existujúcej
dopravnej infraštruktúry, dodal BFM.ru.

Pokračovať v čítaní – zdroj článku

Príspevky z rovnakej kategórie:

    Nenašli sa žiadne