Rýchlosť vyššia ako 400 km/h nemá veľký zmysel, no automobilky aj napriek tomu súperia s maximálnou rýchlosťou a blížia sa…
The post Hyperšport SSC Tuatara sa chystá prekonať rekord Bugatti Chiron. appeared first on spiatocka.sk. …

Rýchlosť vyššia ako 400 km/h nemá veľký zmysel, no automobilky aj napriek tomu súperia s maximálnou rýchlosťou a blížia sa k hranici 500 km/h. Nuž marketing je marketing. Čoskoro tu budeme mať ďalšieho držiteľa rekordu.

Spoločnosť SSC North America asi veľmi predstavovať nemusím. Určite si pamätáš auto SSC Ultimate Aero, ktoré bolo v roku v rokoch 2007 až 2010 najrýchlejšie auto planéty. SSC Ultimate Aero dosiahol maximálnu rýchlosť 412 km/h. Práve v roku 2010 dosiahlo Bugatti Veyron SuperSport maximálnu rýchlosť 431 km/h. Neskôr v roku 2017 prevzal rekord Koenigsegg Agera RS s maximálnou rýchlosťou 447 km/h. Súčasným držiteľom rekordu je Bugatti Chiron Super Sport 300+ s maximálnou rýchlosťou 490,5 km/h.

V súčasnosti sa rekord chystá prekonať Hennessey Venom F5 a SSC Tuatara. Práve SSC Tuatara ukazuje po desaťročnom vývoji svoje silné stránky. Vozidlo je vyrobené z karbónového monokoku, ku ktorému sú na prednej a zadnej časti pripevnené kovové pomocné rámy na namontovanie motora a zavesenia. Vonkajšie panely karosérie a kolesá sú vyrobené tiež z uhlíkových vlákien. Vďaka tomu má Tuatara hmotnosť len 1 247 kg. To je ozaj malá váha.

O výbornú aerodynamiku sa zasa postarali špičkový letecký inžinieri. Koeficient odporu vzduchu je len 0,29. Pre porovnanie Bugatti Chiron má koeficient odporu 0,38.

O pohon vozidla sa stará 5,9 litrový osemvalec s dvoma turbami. Jeho výkon je pri použití normálneho benzínu 1 369 koní. Po použití závodného etanolu E85 sa výkon zvýši na 1 774 koní. Tento brutálny výkon sa prenáša na zadné kolesá cez 7-stupňovú robotickú prevodovku od talianskej firmy CIMA. Táto prevodovka dokáže zmeniť prevodový

Pokračovať v čítaní – zdroj článku

Príspevky z rovnakej kategórie: