Érsek sa odvracia od toxického Skytollu, ale riskuje, že novú mýtnu firmu nestihne nájsť

Novú funkciu predstavila Toyota na svojej internetovej stránke. Do vozidiel ju plánuje začať montovať v letných mesiacoch.

Ako to funguje:

Bezpečnostný systém vyhodnocuje, či vodič zošliapol správny pedál, na základe analýzy dát.

Firma dáta získala zo svojich pripojených vozidiel a porovnala s priebehom reálnych nehôd, pri ktorých si šofér splietol pedál.

Vďaka tomu nový systém, na rozdiel od predchádzajúcich, funguje, aj keď auto nezaznamená prekážku.

Zhruba 15 % smrteľných dopravných nehôd v roku 2018 zapríčinili v Japonsku vodiči starší ako 75 rokov. Vláda sa ich preto snaží presvedčiť, aby sa vzdali vodičského oprávnenia, píše Reuters.

Ako Toyota rieši bezpečnosť:

Prvý súbor bezpečnostných opatrení predstavila v roku 2015. Obsahoval napríklad automatické núdzové brzdenie a varovanie pri vybočení z jazdného pruhu.

Druhá generácia bezpečnostných prvkov prišla o tri roky neskôr – popri automatickom riadení v jednom diaľničnom pruhu dokážu autá v noci rozoznať chodcov a cyklistov.

Čo robí konkurencia:

Automobilky po celom svete masívne investujú do prvkov aktívnej bezpečnosti, ktoré majú predchádzať nehodám. Vývoj ženie dopredu najmä vývoj autonómnych vozidiel.

Honda tento rok plánuje uviesť na trh auto, ktoré dokáže jazdiť úplne samo v dopravných zápchach.

Nissan vlani uviedol na trh druhú generáciu asistenčného systému vodiča ProPilot. Dovoľuje pomocou spracovania obrazu automatické riadenie v jednom diaľničnom pruhu.

Pokračovať v čítaní – zdroj článku

Príspevky z rovnakej kategórie:

    Nenašli sa žiadne