Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) začala testovať nový portál www.zssk.sk. Prinesie niekoľko zásadných vylepšení, vrátane zrýchlenia načítavania stránok, nový vyhľadávač, zjednodušené menu, prechod na nové technológie, vyššiu bezpečnosť a tiež prechod na doménu zssk.sk z pôvodnej slovakrail.sk.

Ako informoval národný osobný vlakový dopravca v tlačovej správe, testovaciu fázu nového webu začal 28. augusta pre všetkých svojich zamestnancov a odborníkov z médií. Celková cena za kompletne nový web a jeho súčasti s viacerými vylepšeniami, vrátane zrýchlenia načítavania stránok, je takmer 95 tisíc eur.

Tri kliky na získanie informácie

Člen predstavenstva a riaditeľ úseku prevádzky ZSSK Radoslav Štefánek povedal, že v prvom rade web zrýchlili, zjednodušili a zoštíhlili menu, čím sprehľadnili orientáciu na stránke.

„Analýza štatistík z Google Analytics nám ukázala, čo naši zákazníci naozaj využívajú a aké sú ich požiadavky voči webu. Detailné informácie o správaní sa našich klientov na webe ZSSK nám tak umožnili pochopiť, ktoré informácie sú pre nich zbytočné, čomu nerozumejú alebo kde sa jednoducho strácajú v obsahu,“ uviedol Štefánek.

Tieto nedostatky podľa neho nový web odstraňuje a na tomto základe môžu v budúcnosti neustále zlepšovať obsah a komunikáciu. „Naším cieľom bolo, aby zákazník na tri kliky získal informáciu, ktorá ho zaujíma,“ poznamenal Štefánek.

Vylepšená optimalizácia vyhľadávania

Nový portál ZSSK má vylepšenú optimalizáciu vyhľadávania zmenou URL adries a tiež zlepšuje spoluprácu s externými spoločnosťami pri vyhľadávaní.

„Nová webstránka ZSSK je viac orientovaná na zákazníka a jeho potreby. Na začiatku sme prisľúbili, že nový web prinesie zobrazenie aktuálnej polohy vlaku, prehľad meškania vlakov či automatický export otváracích hodín,“ priblížil riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK Milan Hric. Všetko toto už podľa neho funguje a cestujúci si budú môcť podľa čísla vlaku zistiť jeho aktuálnu polohu i prípadné meškanie.

Oneskorenia niektorých súčastí nového webu zapríčinil samotný dopravca. „V prípade prepojenia so systémom SAP je zdržanie spôsobené hlavne z dôvodu prechodu na novú platformu SAP HANA a SAP S/4HANA, a tým pádom finalizácia prepojenia bude možná až po úspešnej implementácii. Rovnako zatiaľ nie sú automatizované výluky vlakov, pretože sú závislé na úpravách v prevádzkových informačných systémoch, a zabezpečenia procesov pre aktualizáciu obsahu s technickým napojením na integračnú platformu a následne prepojenie s webom,“ vysvetlil Hric. Všetky tieto aktivity už prebiehajú a mali by byť reálne implementované v januári 2020.

Potvrdenie o meškaní vlaku

ZSSK zjednodušila aj prístup k predajnému systému iKVC a zákazníckemu kontu. Po uvedení portálu do ostrej prevádzky sa podľa dopravcu cestujúci rýchlo dostanú do predajného systému cestovných lístkov cez URL predaj.zssk.sk a do svojho konta cez stránku konto.zssk.sk.

„Na novom webe bude rovnako možné aj získanie potvrdenia o meškaní vlaku, a to bez toho, aby cestujúci museli čakať pri pokladni,“ povedal Hric s tým, že táto funkcionalita by mala byť sprevádzkovaná do konca marca 2020.

ZSSK s dodávateľom nového webu, spoločnosťou Trionyx, našli zhodu na riešení rýchlejšej dátovej komunikácie a dohodli sa na umiestnení serverovej infraštruktúry do ZSSK. „V rámci prípravy webu sme urobili niekoľko detailných štúdií a na ich základe sme boli schopní niektoré procesy a informačné toky zjednodušiť, vďaka čomu nebolo nevyhnutné robiť rozsiahle programátorské zásahy,“ uviedol Hric.

Analýza podľa neho zároveň ukázala úsporu financií využitím infraštruktúry ZSSK, čo prispelo aj k zjednodušeniu prepojenia systémov, prevádzky a zvýšeniu bezpečnosti komunikácie medzi systémami.

Príspevky z rovnakej kategórie:

    Nenašli sa žiadne