Pred mesiacom sme mali možnosť si vyskúšať hothatch Hyundai i20 N Performance. Chvíľkovou jazdou po okreskách sme zistili, že juhokórejská automobilka Hyundai dokázala naozaj urobiť cenovo dostupný hothatch na okresky, ale i na okruh. Dokáže i20ka očariť našich redaktorov Ľuboša a Erika?
Zobraziť prezentáciu.
Hyundai i20N má pod kapotou preplňovaný 1,6-litrový štvorvalec T-GDi s výkonom 204 koní a s krútiacim momentom 275 Nm. Poháňané sú predné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Niekto si povie, že tento výkon je na hothach malý, ale podstatnou vecou i20 je nízka hmotnosť 1 190kg. Vďaka týmto parametrom dokáže byť tento malý hothach konkurovať aj súperom ako sú Abarth 595 Competizione alebo väčší súrodenec i30N.
Erik:
Ja ako prvý člen z našej redakcie som mal možnosť si vyskúšať i20 N už o niečo skôr ako môj kolega Ľuboš. Túto malú raketu som prevetral v častiach Záhoria kde som ako doma. Už vtedy ma i20 N nadchla svojím športovým dizajnom. Po nasadnutí “divácky” som mal omnoho lepší pocit ako z i30 N, pretože už len ten virtual CockPit, ktorý znázorňuje všetko potrebné na jazdu po okruhu. Výkon bol cítiť, že je omnoho menší oproti i30 N, ale zase na naše cesty si myslím, že je dostačujúci. Podvozok bol pre mňa osobne tvrdší ako na i30 N.
Na okruhu Slovakia Ring som si jazdu s i20 N náramne užil. Prepojenie veľkosti a váhy s výkonom i20 N je dostačujúci na zabavenie aj na okruh. Prvé kolo bolo pre mňa zoznamovacie sa, ale ďalšie kolo som sa tešil už na rýchlu jazdu. V druhom kole boli predo mnou kolegovia z iných magazínov na faceliftoch i30 N s novou prevodovkou DCT. Vráťme sa ale
Pokračovať v čítaní – zdroj článku