Od januára do polovice júla 2020 na cestách zahynulo takmer toľko cyklistov, ako za celý predminulý alebo minulý rok. Špecialista bratislavského magistrátu na dopravu to vysvetľuje nárastom cyklodopravy, a teda aj vyšším počtom neskúsených cyklistov. …

Tomáš Peciar nastúpil na bratislavský magistrát minulý rok a venuje sa cyklodoprave. Predtým pôsobil ako spoluzakladateľ občianskeho združenia Cyklokoalícia. V rozhovore vysvetľuje, ako by sa mal správať cyklista na cestách, ako predísť najčastejším chybám, a prečo v súčasnosti stúpa počet nehôd.

Mali ste niekedy nehodu na bicykli?

Mal som dve nehody. Bolo to pred desiatimi rokmi, keď ešte neboli vybudované žiadne cyklotrasy. Vodiči neboli zvyknutí na to, že sa na ceste môžu stretnúť aj s cyklistami.

Jedna sa mi stala, keď si vodič skracoval cestu cez zakázaný prejazd a išiel rýchlejšie, ako mal ísť. Tam ma len ťukol, našťastie to nebolo nič vážne. Druhá nehoda bola vážnejšia, pretože ma vodička zrazila. Vychádzala z parkoviska a pozerala sa len naľavo. Nemala zorný uhol, a teda ani nečakala, že by išiel niekto z druhej strany. V obidvoch prípadoch bola chyba na strane vodiča. V ostatných prípadoch išlo len o nepozornosť.

Teraz je to už na cestách pre bicyklistov lepšie? 

Určite áno. Chválim bratislavských vodičov, sú oveľa ohľaduplnejší ako ostatní, naučili sa, že okrem áut ich môžu obiehať aj cyklisti. Táto zmena je výrazná za posledných päť rokov, keď narástol počet každodenných cyklistov. Naopak, satelitní vodiči,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Pokračovať v čítaní – zdroj článku

Príspevky z rovnakej kategórie:

    Nenašli sa žiadne