Svetoznámy výrobca kávy po storočí mení logo. Pre rasizmus

„Toto logo už nezodpovedá dnešnej dobe,“ povedal vo štvrtok Herbert Vlasaty, spolukonateľ firmy Julius Meinl am Graben GmbH.

Súčasťou nového loga zostala len samotná tradičná kužeľovitá pokrývka hlavy s visiacim strapcom, ktorá sa nosí hlavne v arabských krajinách.

Pôvodné logo z 20. rokov minulého storočia malo upriamiť pozornosť na kultúrny vplyv Osmanskej ríše na Rakúsko-Uhorsko, ktorého hlavným mestom bola Viedeň. Káva sa do súčasnej rakúskej metropoly dostala práve prostredníctvom Turkov.

V roku 2004 vytvoril taliansky umelec Matteo Thun nový dizajn tohto loga – tvár i pokrývka hlavy boli v červenej farbe, čím odstránil sporné zobrazenie mladíka s tmavou pleťou odkazujúce na kolonializmus. V roku 2007 spustila skupina militantných bojovníkov proti rasizmu kampaň voči spoločnosti Julius Meinl. Na odsúdenie rasistických stereotypov a utláčania však využili pôvodné logo, čím si vyslúžili kritiku samotnej firmy. Tá vtedy uviedla, že išlo o „zlú interpretáciu“.

V piatok sa po niekoľkých mesiacoch rekonštrukčných prác znova otvorí viedenská pobočka tejto známej firmy, ktorá začala hotovú praženú kávu predávať v 60. rokoch 19. storočia. Julius Meinl dodával svoje výrobky pre Habsburgovcov. Tento rodinný podnik má podľa svojej stránky v súčasnosti filiálky v zhruba 70 krajinách a zamestnáva približne 1000 ľudí.

Pokračovať v čítaní – zdroj článku

Príspevky z rovnakej kategórie:

    Nenašli sa žiadne