Zhruba 60 % firiem nehľadalo počas koronakrízy talenty medzi vlastnými zamestnancami. Mnoho spoločností sa tak rozhodlo znižovať náklady vrátane prepúšťania bez toho, aby mali prehľad o reálnom prínose konkrétnych zamestnancov. Ukázal to prieskum, ktorý pre poradenskú spoločnosť Grant Thornton urobila agentúra GreenCall medzi 51 strednými a vyššími manažérmi na konci septembra a začiatku októbra (28. september – 2. […] …


Ilustračné foto N - Vladimír Šimíček
Ilustračné foto N – Vladimír Šimíček

Zhruba 60 % firiem nehľadalo počas koronakrízy talenty medzi vlastnými zamestnancami. Mnoho spoločností sa tak rozhodlo znižovať náklady vrátane prepúšťania bez toho, aby mali prehľad o reálnom prínose konkrétnych zamestnancov.

Ukázal to prieskum, ktorý pre poradenskú spoločnosť Grant Thornton urobila agentúra GreenCall medzi 51 strednými a vyššími manažérmi na konci septembra a začiatku októbra (28. september – 2. október 2020).

Akých ľudí má firma na palube

Podľa Andrey Vančíkovej, riaditeľky zodpovednej za služby v oblasti ľudského kapitálu v spoločnosti Grant Thornton, je chybou nehľadať talenty vnútri firmy. Predchádzajúce krízy ukázali, že firmy, ktoré radikálne znižovali náklady a zastavili investície do inovácií a ľudí, sa z krízy dostávali len ťažko, dodáva.

Väčšina firiem nerieši, či majú „na palube“ správnych ľudí, ani v čase rastu. Ak však interné talenty hľadali, sedem z desiatich firiem podľa prieskumu dokázali identifikovať aj zamestnancov, ktorí sa vo firme len „vezú“ a ťahajú jej výkon nadol.

Zdroj – Grant Thornton

„V čase spomalenej ekonomiky a úsporných opatrení je dobrým nápadom hľadať a podporovať talenty aj medzi zamestnancami. Globálne analýzy ukazujú, že kultúra, ktorá priťahuje talenty, môže firme priniesť až o 33 percent vyšší obrat,“ hovorí Vančíková.

Aj keď prvým krokom

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Pokračovať v čítaní – zdroj článku

Príspevky z rovnakej kategórie:

    Nenašli sa žiadne